INGYENES SZÁLLÍTÁS: 15.000 Ft FELETTI VÁSÁRLÁS ESETÉN!

Kérdésed van? Hívj minket! +36303385935

Blog

Táplálkozás és a bőr

Aldeléna
Aldeléna
2021.11.01 22:36
Táplálkozás és a bőr

Étrendünk és bőrünk egészsége sokkal jobban összekapcsolódik, mint gondolnánk.

Bőrünk egészsége nem csupán azoktól a kozmetikumoktól és bőrápolási technikáktól függ, amelyeket alkalmazunk, hanem az is fontos, hogy belülről hogyan támogatjuk.

Táplálkozás és a bőr

 

Étrendünk és bőrünk egészsége sokkal jobban összekapcsolódik, mint gondolnánk.

Bőrünk egészsége nem csupán azoktól a kozmetikumoktól és bőrápolási technikáktól függ, amelyeket alkalmazunk, hanem az is fontos, hogy belülről hogyan támogatjuk.

A magas zsír- és cukortartalmú ételek olyan bőrproblémákat tudnak okozni, amelyek megkeseríthetik mindennapjainkat, mint a pattanások, az ekcéma, a pikkelysömör, vagy a rozacea.

Fogyasztásukkal még a meglévő bőrbetegségeket is súlyosbíthatják. Tehát érdemes megvizsgálni a tányérunkon található ételeket!

Mivel családommal hiszünk a természetes és organikus ételek jótékony hatásaiban, ezért tartottam fontosnak ugyanezen összetevők felhasználását a kozmetikumaim megalkotásában is.

Ha ugyanúgy odafigyelünk ételeinkre, mint kozmetikumainkra, közelebb tudunk kerülni a zöldebb életmódhoz, amely testünk és bőrünk számára egyaránt előnyös.

Az alábbi útmutatóból megtudhatod, hogy az étrend hogyan befolyásolja bőrödet és mit kell tenned azért, hogy ragyogóvá váljon:

 

Milyen hatással van a diéta a bőrödre?

A nagy mennyiségű zsírból, cukorból, sóból és feldolgozott élelmiszerekből álló helytelen étrend gyulladást és irritációt okozhat a bőrben. Ennek oka az, hogy hiányzik belőlük a tápanyag, amire a szervezetnek szüksége van.

A kiegyensúlyozott és egészséges táplálkozás lehetővé teszi, hogy a test megkapja az összes olyan tápanyagot, amelyre szüksége van a bőr problémáinak, sérüléseinek helyreállításához.

Ez hozzájárul az öregedés jeleinek lassításához, vagy a pattanásokra hajlamos bőrtípus gyulladásának csökkentéséhez is.

 

Hogyan befolyásolja a cukor a bőr állapotát?

A nagy mennyiségű cukrot tartalmazó étrend hatással lehet a bőr szerkezetére, rugalmasságára.  

A cukor gyulladásokat okozhat a szervezetben, gyengítheti a kollagén szerkezetét.

Ennek eredményeként a bőr a szokásosnál tompább képet mutat, elveszíti rugalmasságát, megjelennek az apróbb ráncok, amelyek az évek előrehaladtával egyre mélyebbé válnak.

Hogyan befolyásolja a só a bőr állapotát?

Szervezetünknek szüksége van sóra. De a nátrium vízmegkötő képessége folytán a sejtek közötti folyadék mennyisége megnő. Ha sok sót fogyasztunk, akkor az a szervezet vízhiányához vezethet.

A bőröd számára ez azt jelenti, hogy száraz és érdes foltokat láthatsz az arcon,

amelyek nem képesek eltűnni, függetlenül attól, hogy mennyi hidratáló krémet használsz!

Ha reggel duzzadt szemekkel és enyhén duzzadt arccal ébredsz, annak oka lehet a sós étrend.

A nátrium visszatartja a vizet, és ahol a bőr vékonyabb, érzékenyebb, ott jelentkezhetnek ezek a tünetek.

Tehát, amennyiben azt tapasztalod, hogy bőröd érdes felületű és száraz tapintású, próbáld meg a sódiétát.

Ennek hatására leapadnak a duzzanatok, csökken a gyulladás és bőröd felélénkül.

 

Hogyan befolyásolják a telített zsírok a bőr állapotát?

Nem minden zsír rossz. Magas minőségű, egészséges zsírsavakhoz juthatunk olyan ételektől,

mint például az avokádó, amely segíti szívünk működését is. Ezeket a zsírokat telítetlen zsíroknak nevezzük, és zöldségekben, növényben fordulnak elő. A telített zsírok természetes formájukban a húsban és sajtokban találhatóak.

A túl sok telített zsír azonban magas koleszterinszintet okozhat, ezáltal fokozzák a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát. A telített zsírok csupán energiával látják el a szervezetet, de semmi más hasznuk nincs.

A változás a bőrben úgy jelentkezik, hogy fokozódik a faggyútermelődés és megjelennek a pattanások.

A húsok és tejtermékek fogyasztásának csökkentése a javíthatja a test általános állapotát és megszüntetheti a bőr pattanásait. 

 

Hogyan befolyásolja az alkohol a bőr állapotát?

A túl sok alkohol fogyasztása a bőr idő előtti öregedéséhez vezethet. Az alkohol ugyanis kiszáradást eredményezhet, és hozzájárul a száraz bőr kialakulásához.

A magas cukortartalmú alkohol is növeli az inzulinszintet és bőrgyulladásokat okozhat.

Az alkoholfogyasztás csökkentése vagy az egészségesebb alkoholfogyasztási lehetőségek választása egy lépés a kiegyensúlyozott étrend felé.

 

Tisztítja-e a bőrt az egészséges étrend?

Az egészséges táplálkozás alapfeltétele az egészséges bőrnek. Azonban számos egyéb tényező hozzájárulhat ahhoz, hogy a bőrön különböző problémák jelenjenek meg.

Ilyen lehet például a környezeti stressz, a dohányzás, vagy a hormonhiány.

Ha egészségesen táplálkozunk és étrendünk a megfelelő tápanyagokkal teli, akkor idővel drasztikus javulást tapasztalhatunk bőrünk állapotában.

 

 

MILYEN ÉLELMISZEREK A LEGJOBBAK A BŐR SZÁMÁRA?

Ahhoz, hogy hamarabb elérjük bőrünk egészséges állapotát, az alábbi zöldségek és gyümölcsök fogyasztása javasolt:

 

BROKKOLI

A brokkoli sok omega-3 zsírsavat tartalmaz, így kiváló szuperélelmiszer a pattanásos bőrtípusokra.

Elképesztő gyulladáscsökkentő tulajdonságokkal rendelkezik, amelyek enyhítik a bőrpírt és az irritációt.

Rostokban gazdag, és segíti a szervezet méregtelenítését.

Erőteljes antioxidáns tulajdonságokkal rendelkezik, amelyek harcolnak a szabad gyökök, a szennyeződések és a környezeti tényezők által okozott károk ellen.

Ez nagyszerű győzelem azok számára, akik szeretnék leküzdeni a korai öregedés jeleit és csökkenteni a bőr hiperpigmentációját.

 

NARANCS

A citrusfélék a C-vitamin csodálatos forrásai, és olyan összetevőket tartalmaznak, amelyeket antioxidáns tulajdonságaik miatt nagyon kedveltek a bőrápoló termékekben.

Helyi alkalmazásuk segíthet a szabadgyökök károsodása elleni küzdelemben.

A C-vitamin csökkenti az öregedés jeleit és segíti a bőr természetes kollagén termelését, így lehetővé téve a fiatalos ragyogás fenntartását.

Azok számára, akik hormonális problémákból eredő pattanásokat tapasztalnak az álluk környékén, számukra a C-vitamin segíthet a sérült bőr gyógyulásában és a gyulladás utáni hiperpigmentáció elleni küzdelemben.

Reggel egy pohár narancslé elfogyasztása egyszerű és hatékony módszer a C-vitamin beépítésére az étrendbe.

 

DIÓFÉLÉK ÉS MAGVAK

A gyulladáscsökkentő tulajdonságuktól kezdve a faggyútermelés szabályozásáig a magok számos előnnyel szolgálnak a bőr számára.

A dióban magas az omega-3 zsírsavtartalom, vagyis képes megnyugtatni az irritált bőrt.

Magas a B-vitamin tartalma, amely elősegíti a sejtek anyagcseréjét, hogy a bőr sejtjei megőrizhessék egészségüket.

Azok számára, akik tápláló nassolnivalót keresnek azért, hogy bőrüknek megfelelő táplálékot biztosítsanak, építsék be a napi étrendbe például a kesudiót.

A cinket tartalmazó kesudió segít csökkenteni a gyulladást és megelőzni a faggyútermelés okozta fertőzéseket. Szelénszintje is magas, ezáltal a bőr belülről hidratált marad.

A napraforgómag hasonló előnyökkel szolgál, mivel magas a zsírsavtartalma, amely megvédi a bőr nedvességzáró képességét.

A cinket és az E-vitamint egyaránt tartalmazó, antioxidánsokban gazdag napraforgómag méregteleníti a bőrt, és képes hadat üzenni a pattanásoknak és a szarkalábaknak.

 

Egy egyszerű turmix recept a tiszta bőrért:

  • 1 marék kelkáposzta
  • 1 banán vagy mangó
  • ½ avokádó
  • 200 ml növényi tej
  • 1 teáskanál chia mag

 

 

MIT IGYAK BŐRÖM EGÉSZSÉGÉÉRT?

Ha nem vagy turmiximádó, akkor se aggódj, mert léteznek más italok is, amelyek fogyasztása hozzájárulhat bőröd szépítéséhez.

 

KAMILLA TEA

Azok számára, akiknek nehézséget okoz az éjszakai alvás, próbálkozzanak a kamilla tea kortyolgatásával lefekvés előtt.

A kamilla tea különféle nyugtató tulajdonságokkal rendelkezik, amelyek segítenek elcsendesíteni az elmét, és segítségével könnyebb az elalvás.

Az alváshiány hozzájárul a sötét karikák és a szem alatti táskák kialakulásához, ezért fontos, hogy minden este nyolc órát aludj.

A kamilla természetes polifenolokat és fitokemikáliákat (bioaktív vegyületek) is tartalmaz, amelyek megnyugtatják az irritált bőrt, különösen azok számára, akik ekcémával küzdenek.

 

ZÖLD TEA

A zöld tea antioxidánsokban gazdag tulajdonságainak köszönhetően segíthet a bőr és a test méregtelenítésében. Csökkentheti a pattanások okozta gyulladást és elősegítheti a kollagéntermelést a B- és E-vitamin tartalma révén.

A zöld tea olyan tanninokat is tartalmaz, amelyek felelősek ízének enyhe keserűségéért. Vegyületei révén segítenek csökkenteni a bőr pórusainak méretét és szabályozni a faggyútermelést, ezáltal a pattanások számát.

 Zöld teát tartalmazó termékünk a Spirulina-Zöld Tea Szappan, amely kiváló arctisztító lehet a pattanásos bőr számára.

 

VÍZ

A víz a legtisztább és legegyszerűbb formája a hidratálásnak. Napi nyolc pohár víz elfogyasztása képes csökkenteni a finom ráncok megjelenését, és megadja a bőrnek azt, amire szüksége van a bőrbetegségek elleni küzdelemhez.

Ízletesebbé varázsolhatjuk a tiszta vizet néhány citrom-, vagy uborkaszelettel.

Amit megiszunk és megeszünk, ugyanolyan fontos, mint a meglévő bőrápolási rutin. Akár egy kisebb diéta is drámai változásokat és eredményeket hozhat. Próbálj meg több egészséges ételt és italt beépíteni étrendedbe, és lásd a különbséget!