Blog

Miért olyan fontos bőrünk tisztítása?

Aldeléna
Aldeléna
2020.07.25 14:13
Miért olyan fontos bőrünk tisztítása?

A szennyezett levegő, a környezeti hatások, smink, méreganyagok, baktériumok, napfény, dohányzás, a helytelen táplálkozás és nem utolsó sorban a stressz - ezek a tényezők befolyásolják leginkább a bőr egészségét. A bőr öregedésére gyakorolt ​​környezeti hatások pedig felgyorsítják a bőr öregedési folyamatait is. Tehát fontos, hogy mindig távolítsd el a sminked és az egyéb szennyeződéseket bőröd felületéről.

Szennyezett levegő, környezeti ártalmak

A sűrűn lakott nagyvárosok levegője a legszennyezettebb, mivel magas a szálló por koncentráció és a szmog. Ezen környezeti ártalmak egyszerűen nem hagyják szabadon lélegezni a bőrt. Eltömítik a pórusokat, pattanások alakulhatnak ki. Ezen kívül felgyorsítják a bőr öregedését és allergiás reakciókat is kiválthatnak.

Smink

Alapvető tényező, hogy mindennemű smink eltömíti a pórusokat. Ezért nagyon fontos, hogy a nap végén megfelelő módon távolítsuk el arcbőrünkről. Ehhez a művelethez ajánluk Arctisztító olaj termékcsaládunkat. A linkre kattintva megtalálod őket és kiválaszthatod a bőrtípusodnak megfelelő olajkeveréket.

Itt pedig olvashatsz az Olajos Arctisztító Rituáléról, ahol leírtuk Neked, hogy hogyan használd az arctisztító olajokat.

Napfény

A napfény gyógyító hatása évezredek óta ismert. A legfontosabb a csontfejlődéshez nélkülözhetetlen D-vitamin-képzés, de
fokozza a vérképző szervek működését, erősíti az immunrendszert, valamint javítja a szervezet általános állapotát.

Azonban az utóbbi évtizedekben a légkör ózonrétegének fokozatos csökkenése, valamint a szoláriumok használata következtében az ultraibolya sugarak bőrkárosító hatása egyre jobban érvényesül.

A napfény hatására bőrünk szép barnává válik, ha mérsékelten napozunk. A napozás komoly odafigyelést és tudatosságot igényel. Ha nem megfelelően megtisztított bőrrel tartózkodunk a napon, foltok képződhetnek bőrünkön. Az UV sugárzás hatására bőrünk kiszáradhat és ráncok keletkezhetnek rajta.

Dohányzás

A dohányfüst oxidatív stresszt okoz, így a bőr elégtelen mennyiségű oxigént szállít, ami szöveti ischaemiát és az erek elzáródását okozza. Csökkenti az immunválaszokat, és indukálja az MMP-1 metalloproteinázt, egy enzimet, amely kifejezetten lebontja a kollagént .

Kerüljük a dohányzást! Nem csak a tüdőnkre, keringésünkre van káros hatással, hanem bőrünkre is. Arcunk bőre fakóbbá válik, kiszárad és idő előtt megjelennek a ráncok először a szem sarkában és a száj körül.

Helytelen táplálkozás

Leginkább bőrkárosító élelmiszerek: túlsütött húsok, chipsek, cukor, péksütemények, energia italok, alkohol.

Legegészségesebb élelmiszerek a bőr szempontjából:

  • Avokádó
  • Dió
  • Vörös szőlő
  • Hal
  • Édesburgonya
  • Fekete csokoládé
  • Zöld tea

Stressz

A stressz nem csak az idegrendszerünket károsítja, hanem az egész szervezetünket, beleértve a hajat, a körmöket és a bőrt is. A stressz olyan kémiai reakciót vált ki testünkben, amelynek hatására bőrünk sokkal érzékenyebbé válik.

Súlyosbítja a bőrproblémákat, mint a psoriasis, rosacea és ekcéma. De okozhat csalánkiütést és más típusú bőrtüneteket is.

Sajnos beleszólhat a napi rutin bőrápolásunkba is.

Fontos, hogy megtanuljuk kezelni a mindennapi stresszt az életünkben.

Ehhez adunk néhány tippet Neked:

  • Szánj egy kicsivel több figyelmet bőröd ápolására még akkor is, ha fáradtnak érzed magad. Minden nap gondosan megtisztított arcbőrrel menj aludni.
  • Tégy olyan dolgokat, amelyek feldobnak, örömet okoznak Neked. Még akkor is, ha csak 10 perc áll rendelkezésedre. Például hallgass nyugtató zenét, végy egy lazító fürdőt és próbáld ki a Levendula-Citromfű Fürdősónkat vagy olvass a kedvenc könyvedből.
  • Mozogj! Sétálj! Ha nincs kedved edzőterembe menni, akkor bőven elég, ha teszel egy könnyed vagy akár egy tempósabb sétát. A séta egy komplex dolog és csodákat tud tenni a szervezeteddel: 
    • a sétával fogyni is lehet
    • csökkenti a vérnyomást
    • csökkenti a szívbetegség kialakulásának esélyét
    • jobb lesz tőle az emésztés
    • erősíti a csontokat, megakadályozza a csontsűrűség csökkenését
    • hangulatjavító hatása van, megnyugtatja az idegeket
  • Gyakorolhatod a stresszkezelési technikákat is, mint például légzési gyakorlatok, jóga, meditáció vagy vizualizációs gyakorlatok.
  • Fontos eleget aludni: minden este legalább 8-9 óra javasolt
  • Tanulj meg nemet mondani.